Verwachtingen
BONT staat voor goede zorg en is er mede om ouders/verzorgers te ontzorgen. Om dit te kunnen verzorgen, zijn er een aantal zaken die wij van ouders/verzorgers verwachten.
Hieronder wordt deze verwachtingen puntsgewijs samengevat en staat beschreven wat ouders/verzorgers van BONT mogen verwachten.
Verwachtingen van ouders/verzorgers
Vertrouwen in de begeleiders van BONT
Bij BONT staan we voor goede begeleiding en handelen wij altijd in het belang van de jongeren. Het is belangrijk dat er wederzijds vertrouwen is tussen ouders/verzorgers en begeleiders om deelname bij BONT tot een succes te maken. Het is niet de bedoeling dat ouders/verzorgers betrokken zijn bij de dagelijkse praktijk binnen BONT.
Vertrouwen in eigen jongere(n) voor het aangaan van nieuwe ervaringen en leerdoelen
Bij BONT gaan we graag nieuwe ervaringen aan met jongeren en werken wij aan leerdoelen. Om dit tot een succes te maken is het belangrijk dat ouders/verzorgers vertrouwen hebben in het kunnen van hun eigen jongere.
Regelen van de financiën (door de bewindvoerder/curator)
Het regelen van de financiën ligt volledig bij de bewindvoerder/curator. Wij kunnen ondersteunende documenten aanleveren, maar fungeren niet als
In contact staan met CGB’er binnen BONT en tijdig wijzigingen doorgeven
Elke jongere heeft een vast contactpersoon (CGB’er). Het is belangrijk dat er een korte lijn is tussen ouders/verzorgers en de CGB’er. Indien er sprake is van wijzigingen in gedrag, zorgvraag, deelname, etc dient er contact opgenomen te worden met de CGB’er.
Medicatie aanleveren en wijzigingen doorvoeren in BONTrooster
Ouders/verzorgers zijn verantwoordelijk voor het aanleveren van de juiste medicatie en ervoor te zorgen dat in BONTrooster de actuele medicatie juist vermeld staat. Indien er wijzigingen zijn, dient u deze zelf door te voeren op BONTrooster.
Aan- en afmelden via BONTrooster
Het is belangrijk dat ouders/verzorgers de deelname op BONTrooster up-to-date houden. Denk hierbij aan het aanmelden voor activiteiten en tijdig afmelden in geval van ziekte of andere verplichtingen.
Vakanties of periodes van langere afwezigheid doorgeven aan CGB’er
Mocht een jongere langere tijd niet naar BONT kunnen komen, bijvoorbeeld door een vakantie of lange periode van ziekte, vragen wij dit aan de CGB’er door te geven.
Niet te lang blijven hangen bij het brengen/ophalen
Wij zien graag dat het brengmoment zo kort mogelijk duurt, zodat wij snel met de activiteit kunnen beginnen. Bij het ophalen zal de begeleider kort de activiteit terugkoppelen. Indien nodig, bijvoorbeeld bij belangrijke gebeurtenissen of incidenten, zal de CGB’er op een later moment contact opnemen om dit terug te koppelen.
Uitsluitend bij spoedgevallen de noodtelefoon bellen
Het noodnummer van BONT is 24/7 bereikbaar. Dit nummer is uitsluitend voor spoedgevallen. Het is niet de bedoeling dat dit nummer voor andere zaken wordt gebruikt.
Verwachtingen van BONT
Korte lijnen in de communicatie
We streven naar heldere en directe communicatie zodat alle betrokkenen goed op de hoogte zijn van ontwikkelingen en afspraken.
Divers aanbod in activiteiten
BONT biedt een breed scala aan activiteiten aan, zodat er voor elk individu interessante en passende activiteiten en/of dagbesteding zijn.
Goede begeleiding
Onze begeleiders zijn er om deelnemers te ondersteunen, begeleiden en stimuleren in hun persoonlijke groei en ontwikkeling.
24/7 bereikbaarheid voor spoedgevallen
In geval van spoedeisende situaties zijn we te allen tijde bereikbaar om snel en adequaat te kunnen handelen.
Jaarlijks evaluatiegesprek
Minstens één keer per jaar vindt er een evaluatiegesprek plaats. Hierin bespreken we de voortgang, doelen, bijzonderheden en eventuele aanpassingen in het zorgplan.
Jaarlijks een nieuw zorgplan
Jaarlijks wordt het eerder opgestelde zorgplan herzien. Zo sluit de zorg en ondersteuning altijd aan bij de actuele behoeften en doelen van de deelnemers.